Du håller mig kvar i något jag lämnat

Du frågar om du är egoist,
jag tvekar, funderar.
Du gör inget för dig själv,
men skadar andra.
Vart går gränsen för egoism?

Du har missat en tid,
som du försöker ta igen.
Trots att tiden är förbi för längesen.
Folk får inte ha det du inte hade.

Du pekar och folk följer.
Du behöver inte ens ha en poäng,
du behöver bara köra över och manipulera.
Du är för kraftfull, för att någon ska orka eller våga
stoppa dig.
Du är som ett krig utan diplomat.


Jag är ständigt beredd,
och du utnyttjar det.
Jag är ditt material för att få det du vill ha.
Trots att det borde vara tvärtemot.

Jag gav dig yttligare en chans.
Men nu har du förlorat mig.

Kommentarer

Säg gärna din åsikt:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Åsikt:

Trackback
RSS 2.0