Va?! Har han börjat dricka igen

Va?!
Hittat en flaska i hans smutstvätt?
Det är något som inte stämmer.
Skulle han ha börjat dricka igen så skulle jag vetat det.
Märkt det.
Kännt det.

Och han skulle gjort sig av med flaskan.
Och druckit med oss igår.
Och fortsatt.
O, han skulle gjort allt lite tissligare, mer smygande. Eller?!


Likadant som han förändrats som människa som nykter,
kanske han har förändrats när han druckigt?

Inte nu när han har några av barnen, han vet att det går åt helvete om det skulle komma fram.
Han är i sitt esse nu, som bäst, som starkast, och han säger att han är lycklig.
Lycklig men pressad. Och stressad. Och trängd.

Varför oroar jag mig?!
Det är troligtvis inte så.
Och är det så att han fått ett återfall, tja, då är det bara så.
Han klarar sig och går vidare, uppenbarligen.
Igen i så fall.

Jo jag oroar mig nog eftersom att om han druckigt den flaskan,
så ljög han för mig när jag frågade honom.
Frågade honom om han börjat dricka igen eller om det bara var hans mediciner igen...
Han ljög.

Nästan hela vår relation bygger på att han inte ljuger.
Han vet att den är skör och att det skulle ska vår relation enormt.

Jag måste prata med honom.
Jag vet.


Kommentarer

Säg gärna din åsikt:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Åsikt:

Trackback
RSS 2.0