Strax, 1 år sen sist, 4 år sedan början.

Jag står för planeringen.
Middag, som du gillar. Pommes, mina speciallare(?).
Gott att dricka till.
Massa ljus. Annars totalt mörker.
Du och jag.
Du ska få leta efter ett påskägg.
Jag ska gömma den bra, eftersom du alltid sagt att du inte fått anstränga dig som liten.
I ägget ska godis du gillar ligga.
Sen ska jag förföra dig och göra så som du vill ha det.
Utan att gråta, gnälla eller tröttna.
Sen tänker jag hålla om dig hela natten, och väcka dig med en kyss på morgonen.


Tänk om jag vågade.
Oh tänk om du sa ja.
Vart skulle vi befinna oss då?
Skulle allt förändras..?
Det var bara några veckor sen vi pratade om det sist.
Du känner inte så.
Så skulle jag våga, våga fråga.
Lägga en ring i ägget.
Då Hade jag blivit sårad.

Men hade du förstått att jag menar allvar?
Hade du för första gången verkligen övervägt det, funderat på det?
Insett, eller kanske känt mer än du gör?


Kommentarer

Säg gärna din åsikt:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Åsikt:

Trackback
RSS 2.0