Bättre syster efter att man inte bor hemma längre?

Någon som känner igen det?


Jag tog hand om mina syskon,
när inte våra föräldrar gjorde det.

Det är synd.
Jag har aldrig varit storasyster.

Jag har alltid varit den som tar hand om när ingen annan gör det.
Den man ringer eller väcker om det är något som är hemskt.


Och jag älskar det.
Sån vill jag vara.
Verkligen.


Men jag vill så mycket mer.
Jag vill vara den man ringer när man är utråkad.
Den man snackar skit om killar med.
Den man är hemma och slappar hos.



Ett tag är det tyst.
Sedan händer något.
Och det låter och blinkar och är fullt sjå.

Sedan tyst.



Det blev bara snett från början helt enkelt.

Kommentarer

Säg gärna din åsikt:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Åsikt:

Trackback
RSS 2.0